Chcesz kupić swój dom?

Wpisz tutaj swoje dane lub zadzwoń pod numer
+48 728 550 005

Kup nieruchomość z Taterka

W Taterka Nieruchomości co chwilę rozmawiamy o możliwościach zakupu nieruchomości na rynku wtórnym lub od dewelopera.

Cześć, Jak możemy Ci pomóc.

Chcesz kupić

Myślisz o zakupie mieszkania lub domu? Od czego zacząć?

Poniżej znajdziesz informacje, które pomogą Ci usystematyzować swoje potrzeby w tym zakresie i przygotować się do podpisania umowy.

3 Kluczowe kwestie, które warto przemyśleć:

Rozważ wady i zalety posiadania domu lub mieszkania. Gdzie wolisz żyć: w spokojnej okolicy czy w tętniącym życiem mieście?

Jak wyobrażasz sobie swoje przyszłe życie bądź inwestycję? Oto kilka przykładowych punktów naszej ankiety, przedstawiających kwestie najczęściej przez nas omawiane z kupującymi nieruchomość.

  • Odległość od przystanków komunikacji miejskiej bądź innych środków transportu publicznego
  • Odległość od lasów, parków i innych terenów zielonych
  • Dostępność zaplecza gastronomicznego i sklepów
  • Odległość do miejsca pracy, przedszkoli i szkół
  • Bezpłatne miejsce garażowe lub możliwość parkowania pod posesją
  • Poziom hałasu w bliskim otoczeniu nieruchomości
  • Balkon, taras lub ogród
  • Winda

Pobierz naszą ankietę, aby jeszcze lepiej określić swoje potrzeby związane z planowanym zakupem nieruchomości.

Wybierz rynek, na którym chcesz kupić: pierwotny czy wtórny?

Rynek deweloperski

  • Możliwość własnej aranżacji wnętrza na etapie budowy
  • Odległość od centrum miasta wpływa na cenę zakupu
  • Miejscowości w okolicy dużego miasta – dom o wartości mieszkania w większym mieście
  • Ogródek lub taras
  • Dobry wybór dla własnej rodziny

Rynek wtórny

  • Dla amatorów klimatycznych wnętrz starych kamienic
  • Często brak windy
  • Różny, nieprzewidywalny stan techniczny budynków
  • Idealne pod inwestycję, ze względu na bardziej dochodowy najem

Jaka wysokość miesięcznej raty będzie dla Ciebie optymalna? Jakim wkładem własnym dysponujesz?

Na podstawie m.in. Twojej sytuacji finansowej, historii kredytowej oraz wysokości planowanego wkładu własnego doradca bankowy ustali Twoją zdolność kredytową. Od zdolności kredytowej zależy maksymalna wysokość kredytu jaką może zaoferować Ci bank.

Zakładamy, że Twoja historia kredytowa jest pozytywna i spełniasz wszystkie warunki kredytowe.

 Ustal swoją zdolność kredytową – kliknij tutaj

Pamiętaj! Przed podpisaniem umowy zawsze upewnij się, że inwestycja jest bezpieczna!

Najpierw kupić czy sprzedać, a może odwrotnie?

Przy podejmowaniu tej decyzji istotna jest świadomość własnej sytuacji i oczekiwań oraz znajomość obecnej sytuacji rynkowej. My możemy Ci podpowiedzieć kiedy najkorzystniej sprzedawać lub kupować nieruchomość.

Jeśli masz pytania lub wątpliwości w tej lub innej kwestii – jesteśmy w tej chwili do Twojej dyspozycji.

4 Kluczowe kwestie, które warto przemyśleć:

Jaka jest moja obecna sytuacja m.in. finansowa?

Jaka jest w tej chwili sytuacja na rynku mieszkaniowym, na którym planuję kupić nieruchomość? Pomocny może okazać się przegląd naszych ofert nieruchomości – kliknij tutaj

Czy w tej chwili warto sprzedawać nieruchomość?

Jaka jest obecna sytuacja i prognozy dla rynku kredytów hipotecznych

Jednoczesny zakup i sprzedaż nieruchomości

Jeśli zarówno kupujesz, jak i sprzedajesz, dobrze jest przeanalizować swoją sytuację oraz oczekiwania:

  • Jaką najniższą cenę możesz zaakceptować przy sprzedaży obecnej nieruchomość
  • Kiedy będziesz formalnie gotowy do złożenia wniosku kredytowego w banku
  • Jeśli prędzej sprzedasz niż kupisz, konieczne będzie zapewnienie lokum na ten przejściowy okres czasu

Pamiętaj! Standardowe koszty związane z zakupem nieruchomości, które należy uwzględnić: prowizje bankowe, koszty notarialne, podatki, wynagrodzenie pośrednika. Cały proces zakupu i sprzedaży nieruchomości może trwać od 3 do nawet 12 miesięcy. Warto go dobrze rozplanować w czasie.

Najpierw sprzedaż

Ta opcja jest dla Ciebie, jeśli przede wszystkim zależy Ci na szybkim znalezieniu nabywcy. Na co warto zwrócić uwagę decydując się na sprzedaż w pierwszej kolejności?

  • Najem nieruchomości lub zapewnienie innego lokum w okresie przejściowym (3-6 miesięcy) między szybką sprzedażą a planowanym zakupem kolejnej nieruchomości. Warto dać sobie czas niezbędny na podjęcie decyzji dotyczącej planowanego zakupu nieruchomości czy na dopełnienie wszelkich formalności.
  • Ryzyko związane z brakiem pewności jaką wartość uda się uzyskać przy sprzedaży obecnej nieruchomości. Ma to swoje bezpośrednie przełożenie na wysokość wkładu własnego i Twoją zdolność kredytową
  • Starania o kredyt hipoteczny na zakup nowej nieruchomości można rozpocząć jeszcze przed sprzedażą obecnego domu. Warunkiem dla banku jest deklaracja przekazania środków ze sprzedaży jako wkładu własnego na zakup nowego mieszkania lub domu. Ta część kredytu zostanie automatycznie spłacona, gdy tylko sfinalizujesz sprzedaż

Najpierw zakup

Pamiętaj! Zapytaj pośrednika, czy w umowie kupna nowej nieruchomości zostanie dodany zapis o możliwości anulowania zakupu, jeśli nie dojdzie do sprzedaży aktualnej nieruchomości. Sprzedawca może nie zgodzić się na taki warunek, ryzyko jest po stronie kupującego.

  • Przeanalizuj czy jesteś w stanie domknąć zakup nowego domu czy mieszkania nie sprzedając posiadanej nieruchomości, czy jednak konieczne będzie uruchomienie procesu sprzedaży
  • Do dnia, w którym zamierzasz podpisać umowę przedwstępną zorganizuj dobrego pośrednika nieruchomości (KONTAKT Z NAMI), przygotuj sesję zdjęciową nieruchomości oraz jej dokładny opis i plany
  • Ponosisz ryzyko związane z brakiem finalizacji sprzedaży obecnej nieruchomości w określonym czasie. Może to prowadzić do naruszenia postanowień umowy przedwstępnej/umowy zakupu czy nawet do konieczności wycofania się z zakupu, czyli utraty zadatku

Poszukiwania nowego domu rozpocznij już dziś. Do Twojej dyspozycji udostępniamy nieruchomości na rynku wtórnym oraz na rynku deweloperskim.

Sprawdź zdolność kredytową

Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem poszukiwań nieruchomości? Poznanie zdolności kredytowej oraz planowanej kwoty kredytu umożliwia ustalenie miesięcznych obciążeń. Rzetelna analiza możliwości finansowych, świadomość swoich oczekiwań i potrzeb to podstawa znalezienia odpowiedniej nieruchomości.

W tym miejscu:

  • Policzysz z doradcą na ile Cię stać
  • Dowiesz się czym jest zdolność kredytowa
  • Przygotujesz się do złożenia wniosków i innych dokumentów w banku

Jaka jest moja zdolność kredytowa?

4 Kluczowe kwestie, które warto przemyśleć:

Ocena zdolności kredytowej przez doradcę kredytowego czy pracownika konkretnego banku?

Aby sprawdzić swoją zdolność kredytową możesz skontaktować się z doradcą kredytowym lub pracownikiem wybranego banku.

Niezależny doradca finansowy jest z reguły bardziej skłonny do pomocy przy formalnościach i wyjaśnianiu wątpliwości, a co najbardziej istotne sprawdza za jednym podejściem zdolność kredytową w różnych bankach, co stanowi sporą oszczędność czasu.

Pracownik konkretnego banku jest nastawiony na zysk własnej firmy i doradzi Ci to, co akurat dla niego jest istotne w ofercie banku, będzie także mniej skłonny do obnażenia ewentualnych kruczków przyszłej umowy. Sprawdzając swoją zdolność w konkretnym banku licz się z koniecznością powtórzenia spotkań i dostarczania dokumentów do różnych banków, aby poznać najkorzystniejszy wariant dla siebie.

Co oznacza zdolność kredytowa?

  • Nie zaleganie z płatnościami i kredytami
  • Pozytywna ocena BIK (Biuro Informacji Kredytowej)
  • Optymalizacja BIK
  • Spełnienie warunków wymaganych przez dany bank
  • Posiadanie stabilnego źródła dochodów

Pamiętaj! Na zdolność kredytową wpływają:

  • Wysokość dochodu
  • Oczekiwany okres kredytowania
  • Suma aktualnych zobowiązań
  • Rodzaj i wartość zabezpieczenia
  • Wiek kredytobiorcy
  • Oprocentowanie kredytu

Ustal zdolność kredytową – Kliknij tutaj

Czy mam wystarczające dochody?
Aby rozwiać swoje wątpliwości w tej kwestii skontaktuj się z naszym doradcą (KONTAKT Z NAMI). Aktualne i udokumentowane dochody są jednym z czynników wpływających na możliwość uzyskania kredytu hipotecznego.

Jakie dokumenty są wymagane przez bank do uzyskania kredytu hipotecznego? Dokumenty do kredytu:

  • Potwierdzenia wpływów na konto
  • Rozliczenia z urzędem skarbowym
  • Zaświadczenia od pracodawcy
  • Inne dochody nie są brane pod uwagę (za wyjątkiem szczególnych przypadków

Na podstawie otrzymanej dokumentacji bank ustala to o co nam najbardziej chodzi czyli wysokość i ilość rat. Wyznacznikiem tych wartości jest wskaźnik DTI (debt to income) oznaczający udział rat kredytowych w dochodzie klienta, z uwzględnieniem kosztu utrzymania każdej osoby w rodzinie, kosztu utrzymania auta czy alimentów.

Na co szczególnie zwrócić uwagę w umowie kredytowej?
Zgodnie z rekomendacją „S” Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).
„ W procesie oceny zdolności kredytowej klientów detalicznych bank powinien zwracać szczególną uwagę na sytuację kredytobiorców u których wskaźnik DTI przekracza 40%, dla klienta o dochodach nieprzekraczających przeciętnego poziomu wynagrodzeń w danym regionie zamieszkania oraz 50% dla pozostałych klientów”.

Np.: jeśli wysokość raty wynosi 2.000 zł , a klient posiada już kredyty z ratami w łącznej wysokości 800 zł to rata kolejnego zaciągniętego kredytu nie może przekroczyć 1.200 zł

Wnioski kredytowe do banku
Dowiedz się w jakim banku uzyskasz kredyt mieszkaniowy na najbardziej korzystnych warunkach i jaką wartość kredytu uzyskasz. Przeanalizuj oferty kredytowe banków, porównaj warunki, oprocentowanie kredytu, marże i prowizje bankowe.

Na temat oferty kredytowej dowiesz się więcej klikając tutaj

Przed zakupem

O czym mam koniecznie pamiętać zanim kupię nieruchomość?

Etapowi tuż przed zakupem nieruchomości mogą towarzyszyć spore emocje. Szczególnie wtedy warto nie tracić głowy i być na bieżąco z aktualnymi ofertami sprzedaży nieruchomości, sytuacją rynkową oraz bieżącym poziomem cen. Jeśli masz już coś naprawdę konkretnego na oku pora na przyjrzenie się z bliska obiektowi Twojego zainteresowania.

W tym miejscu znajdziesz informacje na temat:

Zapoznania się z wszystkimi plusami i minusami wybranej nieruchomości

Sprawdzania właściciela

Ustalenia ceny

3 Kluczowe kwestie, które warto przemyśleć przed zakupem wybranej nieruchomości:

Sprawdź szczegóły dotyczące domu.

Sprawdzenie ogólnych informacji dotyczących domu takich jak: opis nieruchomości, lokalizacja, powierzchnia, ilość pokoi czy standard wykończenia oraz zdjęcia dadzą Ci pobieżne rozeznanie w temacie. W opisie nieruchomości pośrednik standardowo opisuje rozmieszczenie pomieszczeń i ich powierzchnię, układ pięter, wystrój wewnętrzny i cechy wyróżniające daną nieruchomość na tle innych.

Przykładowe, profesjonalnie sporządzone oferty są dostępne na stronie Taterka Nieruchomości – link znajdziesz tutaj.

Na tym etapie warto pobawić się w detektywa i przyjrzeć szczegółom, zadawać dociekliwe pytania, zapoznać się ze szczegółową dokumentacją i planami. Sprawdź koniecznie szczegóły dotyczące wybranej nieruchomości.

  • Jakie są miesięczne opłaty oraz wszelkie koszty stałe utrzymania tej nieruchomości: czynsz, ogrzewanie, prąd, woda, gaz. Poproś o dane z ostatniego półrocza oraz planowane zmiany, np. w kwestii funduszu remontowego
  • Upewnij się, że znasz mniej oczywiste informacje dotyczące nieruchomości, łącznie z faktycznym terminem jej dostępności, aktualną sytuacją prawną, brakiem (lub nie) obciążeń i służebności, dostępem do wszelkich oczekiwanych przez Ciebie mediów, planowanymi w okolicy inwestycjami np. budową obwodnicy
  • Zastanów się jakie mankamenty udało Ci się wychwycić i czy jesteś w stanie je zaakceptować

Kto jest właścicielem nieruchomości?

Faktyczny stan prawny nieruchomości możesz sprawdzić po otrzymaniu numeru księgi wieczystej od sprzedającego. Wchodząc na stronę Ministerstwa Finansów – kliknij tutaj możesz odnaleźć księgę wieczystą i sprawdzić aktualny stan nieruchomości.

Wartość nieruchomości

  • Warto szukać punktów odniesienia i poznać relację ceny wybranej nieruchomości do podobnych w okolicy
  • Przed umówieniem się na spotkanie skonfrontuj swoje oczekiwania z dostępnymi zdjęciami i opisem nieruchomości
  • Zastanów się jak oceniasz stosunek jakości do ceny tej konkretnej nieruchomości

Przed wydaniem decyzji kredytowej bank zleca oszacowanie wartości nieruchomości rzeczoznawcy majątkowego. Stwierdzenie zawyżenia wartości nieruchomości może skutkować odmową udzielenia kupującemu kredytu. Takie sytuacje zdarzają się jednak rzadko.

Umów się na oglądanie

Zobacz co kupujesz, zanim kupisz.

Do obejrzenia nieruchomości na żywo, przed podjęciem ostatecznej decyzji, nikogo przekonywać raczej nie trzeba. Ważne jest, aby uniknąć już na miejscu typowych błędów i sprawić aby pobyt tam był jak najbardziej efektywny.

W tym miejscu zamieszczamy nasze sprawdzone sposoby na podjęcie przemyślanej decyzji.

3 Kluczowe kwestie, o których pamiętaj podczas oględzin

Zadawaj pytania

Jedynie podczas szczerej rozmowy z właścicielami lub pośrednikiem jesteśmy w stanie wychwycić pewne niuanse, które nie były uwypuklone w pisemnej ofercie nieruchomości. Kluczowa wydaje się nam zasada: “nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi” i w tej sytuacji nie wahajmy się jej stosować.

Istotną podpowiedzią w kwestiach, które wydają nam się niejasne, może być mowa ciała pośrednika, dlatego zawsze warto na nią zwracać uwagę i czytać między wierszami.

Sprawdź stan nieruchomości

Jako kupujący masz obowiązek zapoznania się ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości i to bez względu na rynek, na którym planujesz kupić. W mieszkaniach nowych, oddawanych do użytku to strona odbierająca zgłasza ewentualne usterki do naprawy, które muszą zostać naprawione z reguły jeszcze przed odbiorem mieszkania.

W nieruchomościach z rynku wtórnego problemów i problemików może być ciut więcej, dlatego warto się uzbroić w cierpliwość i bardzo uważnie podejść do tematu, aby uniknąć późniejszych niespodzianek. W obu przypadkach do dokładnego prześwietlenia nieruchomości wykorzystaj wszystkie zmysły, posłuchaj ulicznych dźwięków i porozmawiaj z sąsiadami.

Coraz częściej praktykowaną metodą jest sprawdzenie nieruchomości przez eksperta, np. inspektora budowlanego.

Otrzymaj szczegóły

Poproś pośrednika o przesłanie omawianych na spotkaniu szczegółów na emaila.

Podpisz umowę

Zanim podpiszesz umowę ze sprzedającym

Jeśli decyzja jest już podjęta, a warunki zakupu między kupującym i sprzedawcą zostały ustalone, pora podpisać umowę. Odpowiednie przygotowanie się do tego procesu i poznanie kilku faktów będzie pomocne w zminimalizowaniu poziomu niepotrzebnego stresu. Czynność podpisania umowy zwykle dokonywana jest w kancelarii notarialnej lub w biurze pośrednika.

W tym miejscu przybliżamy pojęcia:

  • Treść umowy
  • Zaliczka i zadatek
  • Zawarcie umowy

3 Kluczowe kwestie do sprawdzenia przed podpisaniem umowy

Dokładnie poznaj treść umowy przedwstępnej lub przyrzeczonej i jej warunki

Poproś o draft umowy, otrzymasz ją prawdopodobnie 1-2 dni przed jej podpisaniem. Najważniejsze w tym momencie jest uważne przeanalizowanie i zrozumienie zapisów umowy.

Nie podpisuj umowy jeśli czegokolwiek nie rozumiesz lub gdy masz wątpliwości. To jest właściwy moment na zadawanie niewygodnych pytań i drążenie wątków dopóki nie staną się jasne. Nie wahaj się poprosić nas o pomoc i radę. Kontakt z nami

Co zawiera umowa zakupu?

Umowa kupna sprzedaży nieruchomości musi być zawarta na piśmie, nie może być ustna. Umowa przedwstępna może zostać zawarta w formie zwykłej lub notarialnej. Od jej formy zależą również skutki prawne samej umowy, a co za tym idzie możliwość egzekwowania ustaleń zawartych w umowie. Pamiętaj! Umowa ostateczna, zwana też umową przyrzeczoną, musi być zawarta w formie aktu notarialnego pod rygorem nieważności.

Punkty, które muszą być zawarte w umowie:

  • Określenie stron transakcji
  • Dokładne zdefiniowanie przedmiotu umowy (numer KW)
  • Cena sprzedaży
  • Warunki i terminy płatności, łącznie z warunkami wpłaty zaliczki lub zadatku na poczet wykonania umowy przyrzeczonej
  • Termin i warunki przekazania przedmiotu umowy
  • Określenie zasad płatności

Brak terminu zawarcia umowy ostatecznej oraz przekazania należności i wydania przedmiotu umowy, nie powoduje nieważności umowy przedwstępnej. Pamiętaj! Nie istnieje możliwość warunkowego przeniesienia prawa własności nieruchomości, uzależniona od wpłaty należności przez kupującego. Prawo własności zostaje przeniesione na kupującego w momencie podpisania umowy definitywnej o przeniesienie prawa własności.

Aby dowiedzieć się więcej na temat umów – kliknij tutaj

Co to jest zaliczka lub zadatek?

Zaliczka jest to wpłata dokonywana na rzecz sprzedającego, w celu zagwarantowania dobrej woli zawarcia umowy przyrzeczonej przez kupującego. Wysokość tej kwoty jest ustalana przez strony. Istotne jest określenie na jakich zasadach powyższe środki zostaną przekazane: w formie zaliczki czy zadatku. Te dwa określenia możliwe do zastosowania pociągają za sobą skrajnie odmienne skutki prawne.

Zadatek różni się od zaliczki tym, że w przypadku niewykonania umowy przez jedną ze stron druga strona wzbogaca się o wysokość zadatku. Zaliczka natomiast jest zwracana bez dodatkowych konsekwencji.

Możesz oczywiście zastanowić się jaka wysokość zaliczki czy zadatku będzie dla ciebie satysfakcjonująca. Z reguły jednak wartość ta oraz warunki wpłaty są narzucane przez stronę sprzedającą. W negocjacjach może pomóc w tej kwestii wykwalifikowany pośrednik Kontakt z nami

Moment podpisania umowy

Z reguły, aby podpisać umowę kupna sprzedaży nieruchomości, wszystkie zaangażowane osoby: kupujący, sprzedający, pośrednik, spotykają się w kancelarii notarialnej lub biurze pośrednika.

Rzetelne przeprowadzenie wszystkich dotychczasowych etapów, które doprowadziły do postanowienia zawarcia umowy kupna nieruchomości, ma na celu uniknięcie niepotrzebnego stresu w tym momencie, który w zasadzie jest już formalnością. Do tego momentu wszelkie pytania powinny zostać zadane, wszelkie wątpliwości rozwiane, cała umowa rzeczowo omówiona i zrozumiana, zaliczka lub zadatek wpłacone. To nie jest moment na niespodzianki.

Po zakupie

Formalności po zakupie mieszkania.

Jesteś teraz właścicielem mieszkania lub domu. Masz prawdopodobnie kredyt hipoteczny i myślisz co dalej. W tej chwili czekają Cię wizyty w urzędach, banku i sądzie. Przy odpowiedniej organizacji i świadomości kilku spraw, może to okazać się łatwiejsze niż się pierwotnie wydaje.

Musisz pamiętać, że nie wszystkie formalności załatwisz podczas jednej wizyty u notariusza w trakcie
zawierania aktu notarialnego..

W tym miejscu przybliżamy pojęcia:

  • Treść umowy
  • Zaliczka i zadatek
  • Zawarcie umowy

Kluczowe kwestie do załatwienia, gdy jesteś już
właścicielem nieruchomości

Podatek PCC

Kupując nieruchomość na rynku wtórnym opłacamy pozornie wyższe podatki niż na rynku pierwotnym. Kupujący ma bowiem obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2% rynkowej wartości nieruchomości. Obliczaniem i odprowadzaniem PCC zajmuje się notariusz sporządzający umowę. Przy zakupie nieruchomości na rynku deweloperskim zapłata PCC nie obowiązuje. Jeśli deweloper jest płatnikiem VAT, opodatkowuje sprzedaż w wysokości 8% (do powierzchni 150 m2) lub 23% (powyżej 150 m2).

Gdzie zgłosić się po zawarciu umowy

Po nabyciu nieruchomości konieczne jest jeszcze odwiedzenie kilku miejsc:

  • Urzędu Miasta
  • Do banku, jeśłi nieruchomość nabywałeś na kredyt

Urząd Miasta Poznania

Od posiadanej nieruchomości musimy odprowadzić podatek. Aby to zrobić musimy udać się w terminie 14 dni do Urzędu Miasta Poznania. Należy zabrać ze sobą wypis aktu notarialnego i wypełnić deklarację IN – 12.

Użytkowanie wieczyste

Użytkowanie wieczyste przeszło do historii. W lipcu 2018 roku Sejm uchwalił ustawę o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności gruntów. Nowe prawo weszło w życie w styczniu 2019. To oznacza, że właściciele domów jednorodzinnych i mieszkań w blokach są również właścicielami gruntów, na których stoją ich budynki.

Jak uzyskać 75 procent zniżki za przekształcenie prawa do użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności? Komu przysługuje bonifikata i jak rozpocząć załatwianie niezbędnych formalności? Zapraszam do kontaktu (KONTAKT Z NAMI).

Obniżenie kosztów kredytowych

Do momentu ustanowienia hipoteki na rzecz banku ponosimy w ramach miesięcznej raty dodatkowy koszt – ubezpieczenie pomostowe, zwykle w postaci podniesienia marży o 1 p.p.

Co należy zrobić, aby dopełnić formalności i obniżyć koszty kredytu? – kliknij tutaj.

Pozwól nam skontaktować się z Tobą w celu bezpłatnej oceny ustnej. Nie zobowiązujesz się do niczego w związku z wyceną.

Klikając przycisk Skontaktuj się ze mną, wyrażasz zgodę na Warunki użytkowania i Politykę prywatności

Statystyki cen


Nowości w Taterka


Dlaczego Taterka


Jak sprzedać